mandag den 18. februar 2013

Hjemme igen


18.02.13

Da jeg kom hjem i går, var mit sengetøj blevet tørt. Dickson havde vasket det, så det havde hængt ude på min overdækkede og aflåste terrasse. Jeg fjerne mit myggenet og skulle til at lægge rent på, men her fik jeg et chok. Min nyindkøbte hovedpude, til turen var der plugget i af en mus. Det er en slags skum som lå over hele sengen, nå men jeg fjernede selvfølgelig det hele, og der kom et pudebetræk på. Jeg læste som sædvanligt en kapitel i bogen ”Washington dekretet” og så godnat.
Ved 3-tiden, vågnede jeg med et sæt, der var noget som pillede i mit hår, jeg slog bagom og snittede noget og væk var det. Det var selvfølgelig musen, som var vendt tilbage for at pille i puden, og i mangel på bedre tog den mit hår. 
Jeg beklagede min nød, til Dickson da han kom i morges. Hver gang der er noget med dyr, og det har der jo været en del af, siger han ”poisen”. Vi skulle ned og handle på marked kl. 10, og da jeg kom tilbage, viste han mig stolt en død mus og 4 små unger. Han havde fundet en rede i nogle tæpper, i en taske.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar