søndag den 17. februar 2013

Bukoba


17.02.13

Søndag morgen gik jeg til busstationen for at finde en ”dala-dala”. Håbede - at hvis jeg kom tidlig, var der måske ikke så mange der rejste. Hvis nu der kun var 20 i vognen var det da bedre end 25 J
I dag var der en stor gammel kineser bus. Jeg fik en plads lige bag chaufføren, så jeg rigtig kunne holde øje med hvad der skete. Jeg betalte og fik en håndskreven billet. Det er lige som ved SAS, jo større bussen er - jo flere til at hjælpe.
Der var chaufføren, en der billetterer, en ”stopper” og en ”skubber”?
Hver gang bussen stoppede, sprang en ung fyr ud, og med sig havde han en stor træblok, som han skubbede ind under hjulet. En stopper!
Lige efter stopperen, var der en anden ung fyr – lidt ældre – sikkert en der var avanceret. Han sprang ud, tog folks bagage og satte ind i bussen. Flere af passagerene var lidt store muslimske damer, og trinnene var lidt for høje for dem, så de blev skubbet lidt bagi. En skubber! 
J
Da vi begyndte, at nærme os Kayanga, var der en ny medarbejder. Han kontrollerede, at vi havde en billet.
 Det er om, at få så mange i arbejde som muligt.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar