søndag den 17. februar 2013

Besøg i Igabiro 2. dag


15.02.13

Næste dag var jeg med til morgen andagt, som af hensyn til mig var på engelsk. Derefter var der sang fra eleverne, og jeg fortalte lidt om mig selv og hvorfor jeg var der.
Vejret var dejligt, ikke fuld sol, men varmt. Det passede fint til, at vi skulle se alt det udendørs. Vi var på vandring og så hvordan eleverne arbejdede, med banan, majs, køer, geder, kaniner og svin. Læreren i svinestalden, var Jonathan. Han har været i DK i 18 måneder og han taler flot dansk. Senere havde jeg en snak med ham, og han havde meget at spørge om. Hvordan går det med Poul Nyrup? Hvem er statsminister i dag? Og meget mere!
J
Jeg bad Thomas om, at fortælle lidt om skolen og hvordan han så skolens udfordringer i fremtiden. Han fortalte og jeg optog det på video (7 min.), så flere kan få gavn af hans visioner i DK.
Vi har i Frederikshavn talt en del om de problemer skolen har, med en ufærdiggjort Lecture Hall og elev soverum. Jeg har fået tegninger med hjem og budget over det der mangler på Lecture Hall og tegninger og priser på de manglende sove rum, så vi kan se hvilke tanker de har gjort sig.
Sidst men ikke mindst, så fik vi svar fra satellit selskabet med et konkret tilbud på parabol, installation og månedlige priser for forbindelsen.
Sidst på eftermiddagen kørte Thomas mig tilbage til Bukoba, i flot solskin. Nu kunne jeg rigtig se det flotte landskab og naturen. To rigtig dejlige dage i Igabiro!

Jeg havde aftalt, at mødes med Annette Bonde (en senior volontør på Mugeza døveskole) og spise en Peberbøf på ELCT Hotellet. Uha – hvor var den go, men uha - hvor havde det været godt med et glas rødvin til! 









Ingen kommentarer:

Send en kommentar