tirsdag den 5. marts 2013

Workshop i PODIO 1. dag


04 -05.03.13

Mandag kørte jeg med taxaen til Bukoba, for at hente Jens Pors. Jens havde en aftale med Stifts kontoret, om at køre et workshop i et nyt IT system, der hedder PODIO, som er en form for online Intranet. På den måde kunne Jens og jeg tale lidt sammen på køreturen, om hvilke problemer workshoppen kunne løbe ind i, hvad angår langsom Internet, strømafbrydelse mm. således at der var forskellige nødplaner. Jens og jeg kom godt til Kayanga og fik en god snak i taxaen.
Inden jeg kørte med taxaen mandag, fik jeg lige rokeret lidt rundt på nogle borde i det lokale vi skulle være i, og planlægnings afdelingen skulle så klare resten.
Det er ikke til at forudse alt. Sam, der står for planlægningsafdelingen, og har nøglen til lokalet hvor kurset skulle afvikles, var der ikke, så vi kunne ikke komme ind – han havde sovet over.
Vi kom godt i gang og alt fungerede rimeligt, indtil deltagerne skulle ind og bruge deres mail. Hovedparten hernede bruger Yahoo webmail, og det kører så langsomt, fordi det er web-baseret. Det fungerer langt bedre hvis man kører POP/SMTP i stedet.
Af de 7 deltagere var der 2 som var oprettet, men det tog lidt lang tid, at få de 5 oprettet i PODIO. Ikke på grund af PODIO men accept i mail programmet. Derefter kørte det fint med PODIO, og Jens præsenterede programmet fint.
Efter frokost, fik vi så et problem. Internettet var helt væk, og det kom ikke inden vi stoppede.
Jens klarede det fint, ved at få en god dialog om opbygning af nogle apps til forskelligt formål, samt at vise det i PODIO ved at bruge mobilt internet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar