lørdag den 16. marts 2013

På besøg hos Dickson


16.03.13

Havde aftalt med Dickson, at jeg skulle med ham hjem og hilse på hans familie, i eftermiddag. Vi tog en dele-taxa ud til Nyakahanga Hospital i Musaka, og derefter hver en motorcykel ud af en asfaltvej, og derefter et hjulspor ind i området (ca. 8 Km). Meget bakket og ujævn vej, når man så tænker på at Dickson cykler denne vej hver morgen og eftermiddag, for at passe hus for mig. Han kommer altid med et stort smil med ordene ”Morning – have are You! Uanset om solen bager og det er varmt, eller det regner og han er driv våd. 
Jeg blev mødt af hans familie (kone og 4 børn) der var dog en mere men hun var i skole, så hende skal vi besøge i morgen, på skolen. Jeg blev vist rundt og så hans shamba, der var med bananpalmer, kaffeplanter og majs. Der var 3 forskellige banantyper, de gule som vi nok bedst kender, kogebananer og så den sidste type ”only for bier”, men det er ikke noget som Dickson hverken fremstiller eller drikker. Vi fik kaffe/the og hjemmebagt kage.
Uhmm har jo ikke fået kage, siden 6. januar.
Da jeg skulle derfra, ringede Dickson efter 2 motorcykler og vi kørte til bage til Nyakahanga Hospital. Jeg sagde at jeg bare kunne fortsætte på motorcyklen helt hjem, men Dickson – der ikke bare passer på mig i køkkenet, men også ude omkring – sagde ”No Good”, så det blev en taxa tilbage til Lukajange. Et meget hjerteligt besøg!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar