torsdag den 10. januar 2013

Velkomst


09.01

Jeg var til en lille morgenandagt på stiftkontoret kl. 08 og her blev vi bedt om at fortælle lidt om hvem vi var. Derefter havde vi et lille møde med Generalsekretæren, han var meget interesseret i hvor vi kom fra i Danmark. Edita som havde hentet os ved grænsen, viste os rundt på centret og vi blev præsenteret for de medarbejdere der var omkring. Derefter var der morgenmad hos Brighton (Annes mand) og de to store børn. Her fik jeg så også hilst på Dickson min hushjælp, en meget stille og tillidsvækkende person.

Edita kørte os derefter ind til Kayanga, hvor vi var på marked. Dickson handlede ind så jeg har lidt mad i huset til de næste dage. Fik også købt et SIM kort, da det er meget billigere at ringe og SMS fra lokalt selskab. Modem til computeren havde de først om et par dage L.

Da vi kom hjem til huset gik Dickson straks i gang med madlavningen. Det både duftede- og smagte godt. Han forberedte også maden til ”night” så det blot lige skulle varmes. Desværre forsvandt strømmen for 2 timer siden L.
Så moralen må være, at lade computere op og lave mad mens der er strøm.

1 kommentar:

  1. Hej Preben.
    Dejligt at høre, at du er kommet godt til TZ. Det lyder også som om, at du er godt på vej ind i dagligdagen med dens udfordringer - og at der er kommet mad i huset, så skal det nok gå. Det bliver godt at komme i gang med arbejdet. Jeg glæder mig til at høre mere. Her er vinterkulden på vej tilbage.....
    Kan du have det godt.
    Mvh.
    Jens

    SvarSlet